Casa di bambole in miniatura Retablos: un paisaghju peruvianu seculu in una scatula

Entre in a buttrega artigianale di u Perù è face un Peruvianu casa di bambolepienu di muri. Vi piace?

Quandu a piccula porta di u salottu in miniatura hè apertu, ci hè una struttura tridimensionale 2.5D à l'internu è una scena in miniatura viva. Ogni scatula hà u so propiu tema. Allora chì hè stu tipu di scatula? Perchè i Peruviani l'anu tantu amatu?

Miniature doll house (2)

Chì ghjè Retablos?

A parolla Retablo vene da u latinu Retro-tabulum, chì significa daretu à a tavula è si riferisce à a decorazione à l'affrescu nantu à u muru di a chjesa. Benintesa, per e persone oghje, Restablos si riferisce à una piccula scatula di legnu decorata cù un mudellu in forma di fiore à l'esternu è una scena tridimensionale à l'internu. Non solu i turisti li piaci à cumprà cum'è ricordu, ma ancu i Peruviani u pussedenu in ogni casa.

I caratteri è l'animali in u casa di pupi è mobulisi diceva à l'origine chì eranu fatti cù purè di patate di spezialità peruviana. L'artigiani pizzicavanu e so forme per esse assai caratteristiche è cumplementate cù e cumpetenze esagerate di culore è di pittura, chì hè di stile peruvianu. Tuttavia, sò tutti fatti cù materiali moderni cum'è u gesso avà.

In quantu à a cunchiglia di a casa di bambole ammubulata, ùn hè micca simplice. Hè di solitu fattu di legnu di cedru, ci sò ancu scatule di creazione basate annantu à temi diversi. U picculumobuli di porta di casa di bambole hè generalmente cupertu di splendide decurazioni fiurali culurite.

Miniature doll house (1)

Cent'anni di Casa di Bambole

Ancu se a scatula di l'altare hè simile in forma à u casa di bambole in legnu biancu chì hè statu pupulare in l'ultimi anni, hà una storia di più di 500 anni in Perù, è u so usu è u cuntenutu sò stati assai diversi dapoi a so evoluzione.

U primu Retablos era una alternativa portable per adurà quandu ùn ci era micca una chjesa vicinu. Retablos era adupratu cum'è un picculu altare. Dopu ghjuntu in Sudamerica, stu tipu di scatula chì riprisenta a scena di a nascita di Ghjesù hè diventatu naturalmente un puntellu impurtante per predicà à l'aborigini lucali. À questu tempu, a scatula di l'altare hè diventata una vera cappella condensata, è u cuntenutu era uguale à u veru schema di a chjesa.

Miniature doll house (1)

Un mondu in una sola casa

Quandu a ghjente hà cuminciatu à imballà a so vita in scatule, sti mondi in miniatura sò diventati più interessanti. I caratteri ùn sò più dii, ponu ancu esse agricultori chì taglianu u granu o zitelli chì ghjucanu à u panpipe. Tuttavia, piùinsemi di mobuli di bambole sò ghjente chì cantanu è ballanu dentru. U Perù hè famosu per a so forte atmosfera festiva. Tutti in a sfilata di cantu è ballu sò pieni di surrisi, è uminiature cuncordia sò u quadru di congelazione di stu mumentu è rapprisentanu e bone aspettative di a ghjente per a vita.

Un picculu casa di bambole ammubilataporta a cultura tradiziunale è e caratteristiche di una nazione. Sò statu attrattu da questu interessantemobili di casa di bambole fatti à a manu? Se site interessatu, cuntattateci per furnisce servizii persunalizati per fà case di bambole.


Tempu di posta: Jul-21-2021